نامه بچه های مدرسه فاطمیه  به امام (ره) مهربان:
بسم الله الرحمن الرحیم
سـلام بـر امـام عـزیـز, ما بچه های کلاس پنجم جهاد مدرسه فاطمیه هـسـتـیم. چون در کتاب دینی ما نامه امام محمدتقی (علیه السلام) را بـه فـرمانده سیستان و نصیحت هایی را که امام به ایشان کرده انـد, نـوشته, ما هم تصمیم گرفتیم که برای شما نامه ای نوشته و شـمـا را نـصـیحت کنیم. ولی اماما, ما شما را نمی توانیم نصیحت کـنـیـم, زیرا شما بزرگوارید و از همه گناهان به دورید. اماما, مـا بـچـه هـای کـوچـک از تـه قـلـبـمان خواهشی از شما داریم و امیدواریم لیاقت آن ها را داشته باشیم.
... ای پـدر بـزرگـوارمـان, ای پـیر جماران, ای روح خدا, با خط زیـبـای خـودتان برای ما جواب بنویسید و آموزگارانمان را در آن نصیحت کنید....
والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
جواب امام :
(فـرزنـدان عـزیزم! نامه محبت آمیز شما را قرائت کردم. کاش شما عـزیـزان مرا نصیحت می کردید که محتاج آنم. امید است با نشاط و خـرمی درس هایتان را خوب بخوانید و در همان حال به وظایف اسلامی کـه انـسان ها را می سازد, عمل کنید و اخلاق خود را نیکو کنید و اطـاعـت و خـدمت پدران و مادرانتان را غنیمت شمارید و آن ها را از خـود راضـی کنید و به معلم هایتان احترام زیاد بگذارید. سعی کـنـیـد بـرای اسـلام و جـمهوری اسلامی و کشورتان مفید باشید. از خـداونـد تعالی سلامت و سعادت و ترقی در علم و عمل برای شما نور چشمان آرزو می کنم. سلام بر همه شماها.)
29 شهر صفر 1403, روح الله الموسوی الخمینی


بامقام معظم رهبری

مسئولان، جوانان و آینده کشور

× مسئولان باید به بهترین وجه مطالبات حقیقی نسل جوان با استعداد و خوشفکر ما را برآورده سازند .

× به جوانان عزیزم توصیه می‏کنم که با عزم و اراده و همت، با مشکلات دست و پنجه نرم کنند، آنها را مغلوب سازند و با روحیه‏ای پرنشاط، آینده بسیار درخشان ایران را رقم بزنند .

× اگر چه ایران و دیگر کشورهای اسلامی با وجود سوابق تاریخی درخشان علمی، به دلایل مختلف از قافله علمی دنیا عقب مانده‏اند، اما تردیدی نیست که اگر همه به ویژه نسل جوان خوش استعداد کشور، همت و تلاش کنند و مسئولان هم برای استفاده از امکانات، برنامه ریزی خوبی انجام دهند، ایران، چند دهه دیگر در خط مقدم علمی جهان خواهد ایستاد .

رسالت، 1/8/1382 .